Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Li
Lizz1965 - 04-01-2024 15:01:43
Huishouden & Energie

Ik ben zonder mijn toestemming overgezet naar innova energie

Het verhaal krijgt nog een rare wending. ik kreeg innova uiteindelijk aan de lijn, en legde de situatie uit. dat ik nooit een contract ben aangegaan (en ik woon alleen dus dat heeft niemand anders gedaan). tot mijn stomme verrassing kreeg ik te horen dat er wel deglijk een contractaanvraag lag, maar op naam van een man en een ander emailadres. dat mochten ze niet aan mij geven, vanwege privacy. ik zei dat hier sowieso geen man woont, en dat er dus een vergissing bij hen moet zijn. 
toen werd me verteld dat ik alleen maar kan annuleren via dat emailadres (wat ik dus niet weet) en anders niet. dat contracten niet op naam van een eigenaar gaan, maar op adres en dat een emailadres daarvoor genoeg is. 
met andere woorden: ik kan niets, want ik beschik niet over het emailadres en het wordt me ook niet verstrekt. ook zeggen dat ik de enige rechtspersoon op dit adres ben, had geen effect. 
je kunt dus blijkbaar een emailadres aanmaken en dan iedereen aanmelden bij een andere leverancier... 
vattenfall gaf ook aan dat dit een bijzondere situatie was. hier moet een programma toch wat mee kunnen?