Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 02-02-2024 10:53:23
Geldzaken & Recht

Vermoeden diefstal pakketbezorger

Zoals al gezegd is de verzender/verkoper verantwoordelijk voor juiste verzending en ook goede aflevering.
dat betekent hoe dan ook dat zoals bij u aan de orde de verzender/verkoper aktie dient te nemen in de richting van dhl. 

hoe dan ook begrijp ik uit uw vraag dat u niets heeft ondertekend en daarmee kan men bij dhl niet bewijzen dat u het heeft, ook al heeft de bezorgster het (aldus zonder te laten tekeken) bij de brievenbus achtergelaten. frappant omdat ikzelf enige tijd geleden zat te wachten op boeken die zonder enig teken van aflevering etc. op een plek bij mijn deur waren gezet die ik niet had gezien. iik zag dat pas toen ik enkele dagen later bklad moest wegvegen bij mijn voordeur. ik heb toen wel een klacht ingediend bij dhl hetgeen op zich niet een eenvoudige actie is omdat niet duidelijk was wel dhl onderdeeel hiervoor verantwoordelijk zou zijn. de klacht is wel opgenomen. voor u geldt in ieder geval wel dat de verkoper/verzender degene is die hierovere 'bij dhl'aan de bel dient te tekken. ik weet niet hoe een en ander volgens duits recht is geregeld, volgens nederlanfds recht zou u recht hebben op ontvangst van hetgeen u heeft besteld en waarvoor u heeft betaald. i.v.m. deze rechtsvraag geeft ik u twee verwijzingen waar u zelf ook ten rade kunt gaan: - consuwijzer, het consumentenloket van de autoriteit consument en markt (acm), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl 
- het europees consumenten centrum (ecc, indien het een conflict met een europees bedrijf betreft). tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/" target="_blank">https://www.eccnederland.nl/.  herhaald, hoe dan ook kan men bij dhl niet bewijzen dat het is afgeleverd.