Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

PhoneBucks
PhoneBucks - 03-02-2024 08:46:58
Geldzaken & Recht

Vermoeden diefstal pakketbezorger

Beste amherst,

de verzender is een contract aangegaan met dhl, deze moet dan ook een onderzoek starten.

dhl kan telefonisch aangeven hoe zwaar het pakket bij het eerste weegmoment is geweest. indien de verzender gebruik maakte van een broker, dan zal die het gewicht hebben, anders is dat bij het eerste sorteercentrum.

van daar naar u zijn er nog ca 5 of 6 weegmomenten van het pakket. de bezorger heeft bijna nooit de schuld in dit soort gevallen, maar veel vaker gasten bij de sorteercentra of chauffeurs die daartussen zitten. de dhl chauffeur zal waarschijnlijk te druk zijn geweest om een discussie met u aan te gaan (dat is ook fout uiteraard).

de verzender zou even alle weegmomenten de informatie op moeten vragen, dan is een onderzoek ook sneller afgerond en wordt er sneller door dhl voorzien in een vergoeding. de vergoeding gaat altijd naar de contractant (verzender), aangezien u geen product heeft ontvangen zou hij een soortgelijke kunnen opsturen en anders u moeten voorzien in een schadeloosstelling.

dit alles kán veranderen indien uzelf aan hebt gegeven dat de verkoper dhl móet gebruiken.