Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jantm
jantm - 08-02-2024 08:41:40
Huishouden & Energie

Telwerk1 van mijn stroommeter geeft dezelfde stand aan als in januari

Heb hetzelfde mee gemaakt. de oorzaak is waarschijnlijk dat bij het herstellen van de storing in de mof de draad voor aansturing van het dag/nacht relais voor de meter niet meer is aangesloten. je hebt dan nog maar een tarief. de enige optie voor het netwerkbedrijf is een nieuwe meter plaatsen. als je hier niet mee akkord gaat, gaan ze er van uit dat je een enkel tarief meter hebt met dienovereenkomstig tarief. in eerste instantie na melding aan liander, oh dan is uw meter stuk. na vervanging bleek de oude meter niets te mankeren, probleem was de aansturing. bij gebruik van zonnepanelen kunnen ze niet meten wat je terug leverd bij een oude meter. zo dwinegen ze je naar een slimme meter die bij mij na 15 maanden niet meer slim was omdat ze hem niet meer op afstand konden uitlezen. dus tweede slimme meter geplaatst, het mag wat kosten. voordeel van de slimme meter is wel dat je verbruik per uur bekend is en je daarna je afname beter kunt sturen.