Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sw
swat1500 - 29-04-2024 19:39:43
Garantie & Verzekeringen

Garantie voorwaarden

In nederland is de verkloper degene die moet zorgen over een goed produkt en dus daarvoor aansprakelijk gesteld moet worden. de nederlandse wet kent geewn bepalingen die aangeven welke voorwaarden de3 verkoper in zijn garantieverlening moet opnemen.
de wet bepaalt ook niet hoe lang de "garantie" zou moeten worden gegeven.
ja, de verkoper had u moeten informeren over hetgeen hij verstaat onder de "garantie" die hij u had moeten verlenen op basis van de verkoop.
anderszijds had ook van u een actievere houding mogen worden verwacht om te vragen naar de garantievoorwaarden. van de verkoper zodat u reeds voor de aankoop wist waar u aan toe was in gevla van optredende defecten.

de importeur/producent is inderdaad niet de partij waarmee u van doen heeft. ja, u kunt het defecht daar ook melden omdat de meeste producenten fabrieksgarantie geven op hun produkten. dat is geen in de nederlandse wet geregelde garantie of aansprake;lijkheid. u moet het dan dus doen met hetgeen de fabrikant u aanbiedt.
fabrieksgarntie gaat in de regel niet verder dan reparatie of vervanging binnen de twee jaar (van productie en niet van verkoop aan u). de fabrieksgarantie garandeerd geen 100% kostenloze reparatie of vervanging. bijkomende kosten naast de reparatie of vervanging kunnen wel voor eigen rekening komen. denk aan verzend- en transportkosten bij vervanging en voorrijdkosten bij reparatie.