Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

am
ampie - 19-02-2006 20:04:25
Auto & Vervoer

Flinke blunder van ns

de zoon waar het om gaat is mijn stiefzoon die regelmatig een paar dagen bij ons verblijft. omdat wij hem niet altijd kunnen halen en terugbrengen met de auto, reist hij af en toe noodgedwongen met de trein. 


maar nu hoe het verder ging toen zoon op plaats van bestemming was aangekomen:


zijn echte moeder had samen met haar partner haar zoon opgewacht op het station, ongerust geworden na het paniekerige telefoontje van zoon. ze hebben daar de betreffende conducteur aangesproken om te vragen wat er precies aan de hand was geweest.  die beweerde eerst nog dat hij helemaal niet de conducteur van die trein was en vervolgens dat zoon een 'grote bek' had gehad. dat was helemaal niet waar, het was juist de conducteur zélf die grof tegen het kind was geweest en hem had bedreigd met treinuitzetting. zoon was juist helemaal overrompeld geweest door de conducteur, had in tranen de boete betaald en daarna meteen in paniek naar ons en naar zijn moeder gebeld. zoon kennende hebben wij ook geen enkele reden om aan zijn verhaal te twijfelen, zeker gezien het feit dat e.e.a. bevestigd werd door een aantal medepasagiers die óók vonden dat de conducteur zijn boekje te buiten was gegaan. 
er ontstond op het perron dus een discussie tussen de conducteur, de moeder en haar partner en enkele medepassagiers, waarbij de conducteur de moeder van het kind schreeuwend allerlei verwijten naar de kop slingerde o.a. dat het kind geen opvoeding had genoten en dat hij maar niet zo stom had moeten zijn om een verkeerd kaartje te kopen. op dat tumult kwam vervolgens de spoorwegpolitie af, die de conducteur terecht wees en het kind meenam. zij hebben het kind vervolgens gehoord en telefonisch contact opgenomen met de lokettiste in tilburg die hem het kaartje had verkocht. die kon zich zoon nog herinneren en beaamde dat zij inderdaad van mening was dat de nationale sportpas alltijd recht op korting gaf.
er is van dit alles proces verbaal opgemaakt wat naar het hoofdkantoor van de ns is gestuurd. de spoorwegpolitie was van mening dat de lokettiste in elk geval verkeerd had gehandeld en dat de conducteur wél rechtmatig de boete had gevorderd, maar dat zijn handelswijze tegen het kind en zijn moeder zeker te veroordelen was. zij adviseerden om een klacht naar de ns te sturen en ze vertelden dat zowel de boete als de gemaakte onkosten (telefoonkosten, parkeerkosten bij het station) op grond van het proces verbaal kunnen worden teruggevorderd. dat is inmiddels gebeurd en we wachten nu dus de reactie van ns af.


en voor degenen die denken dat ik dit hele verhaal uit mijn (academische) duim heb gezogen hoop ik dat ze zelf óók eens zoiets meemaken!