Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zj
zjell - 27-03-2006 15:56:16
Elektronica & TV

Absurde rekening voor een verkooppraatje!

indien het verhaal dat u zegt klopt, lijkt me dit zo duidelijk als wat. u hebt gevraagd of het verkoopgesprek vrijblijvend was, en dit bleek zo te zijn. u had ook kunnen verwachten dat het vrijblijvend was, daar het ongebruikelijk is voor een verkoopgesprek te moeten betalen.


mogelijk is er iets mis gegaan bij de verwerking van de telefoongids en is per abuis een order voor u geboekt of iets dergelijks. telefonisch contact, gevolgd door een brief te sturen naar telefoongids online waarin u de zaken duidelijk maakt is een eerste dat u kunt ondernemen. het is wel belangrijk iets te ondernemen, omdat helemaal niets van u laten horen het probleem zeker niet zal oplossen.


indien dit alles geen oplossing zou bieden, kan een gang naar de opta lonen. de opta is de toezichthouder voor de post- en telefoniemarkt. zij inventariseren momenteel klachten van consumenten na aanleiding van telemarketingervaringen (en follow-up) zoals u die heeft gehad. of zij ook bemiddelen in uw geval, durf ik niet te zeggen. wel is het verstandig uw probleem daar kenbaar te maken, als u er met online telefoongids niet uit komt. indien opta niet wilt bemiddelen en telefoongids online zijn standpunt niet wijzigt, lijkt mij het altijd verstandig een aangetekend schrijven naar hen te versturen, waarin je telefoongids online de zaak nogmaals uitlegt en hen aansprakelijk stelt voor alle kosten die u dient te maken indien zij overgaan tot gerechtelijke stappen. ook kunt u dan aangeven dat u de zaak bij opta heeft neergelegd.


laten we hopen dat het zover niet hoeft te komen.


vr. gr. en succes! zjell