Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 07-04-2006 10:14:05
Computers & Telefonie

Gaming + waarom betalen we voor games in de winkel

kwestie van afwachten, dat mensen o.a world of warcraft zat zijn denk ik.


het continue betalen voor dit soort spellen, zonder enige vorm van normale game service dwz.


dwaze gamelagg wordt compleet in de wind geslagen, wat eigenlijk essentieel is voor normaal gamen.


als je dus kijkt naar de lange rij klachten die er in wow-forums van nederlanders die een slechte uplink hebben naar blizzard entertainment europe, terwijl je zou verwachten dat nederland, en de wow servers in frankrijk toch echt niet buiten bereik van ping 48ms 98ms zou moeten liggen.


maargoed als je afspraken maakt met european peerproviders (het zogenaamde peer acces monopoly), die zo'n beetje alle uplinks via nederland naar frankrijk zogenaamd *busten door het over slechte peer connecties low priority te laten lopen kun je je afvragen waarom blizzard zelf ontkennent reageert, het kan nogmaals geen toeval zijn dat een internet connectie van nederland naar frankrijk over 200ms 400ms zou gaan, dat heeft niks met **crowded te maken btw. het is puur het *busten van je uplink naar de service, daarvoor kan je namelijk trans atlantisch (us servers is 148ms) connecten zelfs naar japan.
en dit probleem wordt voornamelijk door telia gecreert.


voor de techneuten single high end users 1024*8072 xdsl a 64euro pm. gamecards a 28euri per 60dagen acces.


technisch gezien zou ik daar connecten voor 28ms 48ms.


ik heb bv naar telia ge-emailed en dan krijg je als result dat ze de schult geven aan providers hier in nederland.


uw provider moet meer acces kopen? (erm sorry maar ik had geen probleem als ik niet via telia hoef te connecten, oftewel het onder drukzetten op deze manier is volgens mij een feit.)


terwijl als je dit feenomeen bv. nakijkt met data netwerk analysers, cq pingplotter of visualroute, je het echte probleem compleet bij telia kunt weerleggen.


wat je je dus kunt afvragen, zijn er mensen die ooit werkelijk bv. hun betalingshistory nakijken.


waarom zou je 200+ (das 500+ guldens en dit blijft maar nonstop doorgaan natuurlijk) euri voor een game betalen die:


a. ontzettend slecht netwerk acces heeft.


b. puur het verslavende effect van gokken, alcohol of wat anders ver overschreid zonder enkele vorm van feedback op je normale levenslust.


als je dus kijkt dat jonge mensen er compleet door opgeslokt worden dan vraag ik me af waar gaat het heen.


ik benadruk echt de waardeloze service van het spel.


>>>>