Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sc
scaramouche - 17-04-2006 12:00:16
Auto & Vervoer

Flinke blunder van ns

het advies van klachten versturen met exacte gegevens van tijd etc. is correct omdat met dan aan de hand van het treinnummer kan uitzoeken wie de betreffende conducteur is geweest en in een geval als dit wordt die daar door zijn direct leidinggevende op aangesproken, zeker in dit geval met de verklaring van de spoorwegpolitie en getuigen erbij. dat voor een klacht belangrijke treinnummer is overigens ook zelf te achterhalen via de reisplanner op www.ns.nl


toenmalig president-directeur den besten gaf tijdens een toespraak aan het personeel, destijds bij zijn aantreden, al aan "communicatie is niet ons sterkste punt, maar daar gaan wij hard aan werken" ik kan u echter verzekeren dat het met de communicatie alleen maar slechter is gesteld. zo kan het tegenwoordig voorkomen dat de marketingafdeling leuke acties in het leven roept maar daarbij vergeet het controlerend personeel hiervan in kennis te stellen. ik kan mij dan ook heel goed voorstellen dat de lokettiste bij het zien van de ns logo op de sportpas het gevoel had dat ze *iets had gemist* en aldus een kaartje met korting heeft gegeven. uit mijn informatie is dat vaker voorgekomen en hebben alle conducteurs later een bericht op hun "railpocket" ontvangen waar aandacht voor deze kwestie werd gevraagd. misschien zelfs wel naar aanleiding van bovenstaande gebeurtenis.


als de reactie van desbetreffende conducteur daadwerkelijk zo onbeschoft is geweest zou ik zelf een persoonlijk antwoord willen hebben van de man zelf of op zijn minst van zijn direct leidinggevende. alleen zo valt nog enigszins te controleren of de klacht ook werkelijk serieus is genomen. de direct leidingevende ziet de conducteurs uit zijn groep maar een hoogst enkele keer per jaar op de trein aan het werk en dat is dan ook nog bijna altijd van tevoren aangekondigd. het is aan u om aan te geven wanneer een conducteur in uw ogen misbruik maakt van zijn machtspositie.