Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 30-08-2006 10:15:40
Computers & Telefonie

Hoe kom ik van tele2 af

om te beginnen, tele2 zal u doorgaans aan uw contractduur houden, ook als u verhuist. verhuizing is namelijk niet uw probleem en geen enkele reden om een contract te beeindigen.


omdat zij internet niet kunnen leveren zal dit deel uit de overeenkmost gewijzigd moeten worden. echter aan de andere diensten bent u m.i. gebonden voor nogmaals een nieuwe contracttermijn (let op: het kan zijn dat dit niet op basis van de oorspronkelijke ingangsdatum is, maar op basis van de wijzigingsdatum).


aangaande de weigering van tele2 om de brief te accepteren, kan ik kort zijn. tele2 kan nooit beweren dat zij geen kennis hebben genomen van de brief. het risico dat tele2 loopt door de brief te weigeren en geen kennis te nemen van de inhoud is juridisch gezien voor hun eigen rekening. de inhoud blijft echter wel geldig en dit zal de rechter ook zo zien.


soms wordt geadviseerd om de brief 2x te versturen, 1x aangetekend en 1x per reguliere post, zodat een geweigerde brief alsnog via de reguliere post binnenkomt. vermeld dit echter wel ook in de brief dat hij dus dubbel is verstuurd.


tenslotte: ze komen echt wel aan je nieuwe adres. ik spreek uit ervaring, want ook ik ben een keer achervolgd door een incassobureau na een verhuizing, die uiteindelijk doodleuk via de bevolkingsregisters van de gemeentes mijn nieuwe adres wist te achterhalen.


mvgr - b