Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 02-09-2006 18:22:07
Geldzaken & Recht

Wasmachine

alhoewel u niet verplicht was om die wasmachine naar de fabrikant te brengen, heeft u dit op advies van die leverancier (verkoper) wel gedaan. dit wil dan niet zeggen dat die verkoper niet meer verantwoordelijk is. in tegendeel, dat is hij nog steeds.


in dit geval zou ik eerst overleggen met die verkoper en te proberen om uw eigen gerepareerde machine terug te krijgen, zonder dat er verder enige kosten in rekening gebracht worden. doe dit overleg wel in persoon en niet per telefoon. neem desnoods iemand mee die verstand van zaken heeft inzake uw rechten.


de kans is aanwezig dat die verkoper zich aan zijn verantwoordelijkheden wil onttrekken. in dat geval die verkoper schriftelijk (en aangetekend) aansprakelijk stellen. ook hierin vermelden dat u uw wasmachine heeft afgeleverd in barendrecht op verzoek van hem (die verkoper) en dat u een andere wasmachine heeft terug gekregen, die in een veel slechtere staat verkeert als die, die u heeft afgeleverd.


tevens hierin vermelden (eisen) dat u binnen 14 dagen uw eigen (gerepareerde) wasmachine terug dient te krijgen.


in deze lopen echter 2 zaken naast elkaar: de verkoper is verantwoordelijk voor de garantie en u verzocht heeft om dat apparaat naar de fabrikant (velo) te brengen  en  die fabrikant (velo) die u een verkeerde wasmachine retour heeft gedaan. dit laatste mogelijk opzettelijk, gezien het verwisselde serienummerplaatje.


probeer dus eerst alles te regelen via de verkoper.