Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 22-10-2006 17:18:28
Huishouden & Energie

Magere schadevergoeding

221 euro is 75 % van de oorspronkelijke waarde van het tapijt.

wat linda schrijft is precies de kern van mijn bezwaar.
het tapijt is gereinigd door een gespecialiseerd bedrijf en die hebben van de vieze donkere vlekken (vet trekt vuil aan) uitgebleekte lichte vlekken gemaakt. het is niet aan mij om de ernst van de vervuiling te beoordelen en ook niet aan een medewerkster van de thuiszorg. een onafhankelijk iemand heeft er niet naar gekeken.
in het gesprek
dat ik met de baas van het gespecialiseerde bedrijf heb gehad heeft hij gezegd dat het schoonmaken van mijn tapijt geen enkel
probleem was. waarschijnlijk is er iets gebruikt bij het schoonmaken dat een blekende
werking heeft gehad. de betreffende persoon die het schoon heeft
gemaakt is kleurenblind en kan een verkeerde fles hebben meegenomen
waarmee de vlekken zijn voorbehandeld..... verder heeft het neutraliserend middel dat later op de lichte vlekken is gespoten op diverse plaatsen weer donkerdere vlekken gemaakt.

op een gegeven moment was dus een meningsverschil, ik vond dat er lichte en donkerdere vlekken in mijn tapijt zaten en de medewerster van de thuiszorg vond van niet. omdat we er niet uitkwamen is het naar de verzekering gegaan. na het reinigen van het tapijt is er nog 2 keer creme gekliederd en dat zijn nu weer vieze donkere vlekken geworden. inderdaad behoren de medewerksters van een zorginstelling zorgvuldig om te gaan met, in dit geval, de verzorgende produkten. ik heb mezelf 24 jaar lang ingesmeerd zonder ooit te hebben gekliederd. het kan dus wel netjes maar als je binnen 8 minuten klaar wil zijn terwijl ik een kwartier zorg inkoop om me in te laten smeren dan gaat het mis. als je creme op een gladde handschoen doet en je houdt die verticaal boven het tapijt als je richting mijn lichaam gaat dan doet de zwaartekracht de rest. de eerste keer was een ongelukje, de twee keer daarna niet. dat is gekomen door haast en onzorgvuldigheid en bovendien gebeurd nadat de zaak naar de verzekering is gegaan.

het lijkt mij ook dat  hier meerdere mensen aansprakelijk zijn. de thuiszorg voor het per ongeluk morsen van de creme. het gespecialiseede bedrijf dat alleen de kleur van de vlekken heeft veranderd. en weer de thuiszorg waar de 2 medewerkster werken die door onzorgvuldig handelen creme hebben gemorst. zoals gezegd behoren ze netjes met je spullen om te gaan. ik ga morgen direct mijn verzekeringsagent bellen om te vragen wat ik het beste kan doen.

dat dit dan ook nog 9 maanden heeft moeten duren vind ik helemaal te zot voor woorden. er werd alleen actie ondernomen na mailtjes en telefoontjes van mijn kant. ik heb 16 kantjes met mailtjes waarin ik ook heb aangegeven dat ik graag wil dat er een onafhankelijk iemand naar het tapijt kijkt. gisteren heb ik een brief gekregen en als ik binnen 14 dagen niet mijn rekeningnummer doorgeef beschouwen ze de zaak als gesloten en houden ze het geld zelf. het moet toch niet gekker worden.

iedereen dank voor de reacties.

groetjes van ria