Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 04-12-2006 22:53:45
Geldzaken & Recht

Geld op verkeerde rekening, wat nu?

in deze is de bank verantwoordelijk.


als een klant het rekeningnummer vraagt, mag je van het personeel verwachten, dat jij als klant het juiste rekeningnummer krijgt! daarbij is zij ook nog eens geholpen door diezelfde medewerkster.


voor mij is dit (zoals boven weergegeven) een duidelijke zaak. wel belangrijk is die enveloppe zelf te bewaren met dat rekeningnummer er op (voor het geval deze enveloppe 'per ongeluk' zoek raakt bij die bank....). desnoods kopiĆ«ren en de kopie aan de bank geven.


voor de rest, eerst even afwachten totdat die medewerkster terug is. indien de bank dan nog moeilijk doet, altijd eerst een schriftelijke klacht bij die bank indienen en als dat ook afgewezen wordt dan een klacht indienen bij de geschillencommissie bankzaken.


lees eerst dit eens: http://www2.sgc.nl/web/site/default.aspx?m=commissie&code=ban">http://www2.sgc.nl/web/site/default.aspx?m=commissie&code=ban


indien het zover komt, dat de zaak voor de geschillencommissie moet komen, dient u wel een bepaald bedrag te betalen, maar dat krijgt u terug, indien u volledig in het gelijk wordt gesteld. ook het te vorderen bedrag (de 1000 euro) verhogen met alle gemaakte kosten: rente, benzinekosten, telefoonkosten.


gr. hutch