Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 27-12-2006 00:21:57
Computers & Telefonie

Speedlinq

Hallo harry,

sinds augustus heb ik adsl+voip via speedlinq. het werkt nu meestal
goed, maar voor ik het zover had: heel wat problemen en kosten.



verkeerde gegevens in aanmeldbrief. deze correspondeerden niet met de vragen in de vensters van de installatieprocedure.

verouderde firmware gekregen.

toen beide zaken hersteld waren, was ik zo'n 40 euro aan helpdesk (0,70 / minuut=oplichterij!) en ruim een dag klooien verder.

nadat de telefoonverbinding nog steeds niet goed was beslisten zij dat
het modem (speedtouch 780wl voor analoge netwerken) defect moest zijn.
ze zouden een andere sturen.

na 4 dagen ontving ik een speedtouch 716iwl. deze zou gelijk zijn aan
de 780wl. mooi niet! 716 is verouderd en heeft minder features. maar
buiten dat is het een isdn modem en kan ik er niets mee. er zou met het
modem een antwoordnummer voor portvrije retourzending met het modem
meegestuurd worden. ook niet!

na enige weken kreeg ik een aanmaning dat ik het modem nog niet
teruggezonden had en dat dit binnen een week moest. zo niet: modem
betalen! bij de e-mail-aanmaning was eindelijk een antwoordnummer voor
logistiek. ook de mededeling dat het retourmodem getest zou worden en
deze kosten (flink wat!) doorberekend zouden worden aan mij als het
modem niet defect zou blijken! terwijl zij zelf beslissen dat het modem
vervangen moet worden!

resumerend kun je stellen dat:

1. speedlinq z'n zaken slecht voor elkaar heeft.

2. slecht bereikbaar is: alleen via helpdesk en briefpost via tpg.

3. zaken op z'n beloop laat zodat de klant naar hen moet reageren.

4. een zeer dure helpdesk heeft die niet goed werkt.

5. afspraken niet nakomt.

6. zelf wel per e-mail naar klanten berichten geeft maar andersom kan niet.

dit zijn eerlijke ervaringen van hardware error man=herman