Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 22-01-2007 01:25:18
Vrije tijd & Tuin

Muntenhuis

mijn schoonvader heeft ook een munt besteld via een advertentie in een blad. hij dacht dat het een éénmalige bestelling betrof maar het bleek dat na de eerste bestelling te hebben betaald het nederlandsche muntenhuis hier aan een soort van abonnement van maakt. er wordt vrijblijvend een munt gestuurd die je dan of binnen 30 dagen retouneerd of betaald. dit heeft mijn schoonvader niet gelezen, hij is al op leeftijd en kan slecht zien. na ontvangst van de tweede munt heeft hij deze netjes aangetekend retour gezonden en voorzien van een brief met het verzoek geen munten meer te sturen en dus het z.g. abonnement per direkt te beeindigen. de munt en dus de brief is aangenomen maar er kwam geen reactie van het muntenhuis v.w.b. het opzeggen. na een tijd viel er plots een aanmaning in de brievenbus met het verzoek de derde munt per direct te betalen. een derde munt is er echter nooit geleverd dus dacht mijn schoonvader ,laat maar ik heb toch niets ontvangen. echter volgde daarna nog twee aanmaningen. op een gegeven moment werd hij thuis meerdere keren per dag gebeld door het muntenhuis die hem sommeerde te gaan betalen. hij vertelde nooit een derde munt te hebben ontvangen maar dat deed niet terzake vond men, betalen moest hij. hierna heeft hij mij alles verteld en ik heb het muntenhuis onmiddelijk gebeld maar vond daar weinig gehoor. ik heb daarom schriftelijk kenbaar gemaakt dat mijn schoonvader geen munt had ontvangen en dat daarom het munten huis geen betaling kon wensen. ik heb verzocht eventueel bewijs van levering aan mij te zenden maar dit is niet gebeurd, kan ook niet want er is nooit geleverd. een aantal dagen later kwam er iemand bij hem aan de deur die vroeg of hij zijn handtekening even wou zetten omdat er iets vergeten was. toen hij vroeg waar het over ging bleek het dat het nederlandsche muntenhuis graag zijn handtekening wou hebben. gelukkig is hij hier niet ingetrapt maar dit geeft wel aan hoe agressief men bij het nederlandsche muntenhuis te werk gaat. aangezien zei niet kunnen bewijzen dat er een munt is geleverd heb ik ze schriftlijk kenbaar gemaakt de weg via een incasso buro maar direkt over te slaat en over te gaan tot dagvaarden, zodat het nmh de rechter kan bewijzen dat ze hebben geleverd. dit kunnen ze niet dus ik zie een eventuele dagvaarding met vertrouwen tegemoed.


ok dit is een lang verhaal maar ik vind dat men toch moet weten hoe dit bedrijf te werk gaat. ik lees hier dan ook dat dit niet een uitzondering is dus misschien is het verstandig om een met een aantall meer gedupeerden wat te gaan ondernemen tegen deze vekoop terreur.


wees gewaarschuwd!!