Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

nowhere
nowhere - 04-02-2007 09:55:44
Computers & Telefonie

Afsluitbeleid van orange?

Als ik u was zou ik ook even contact opnemen met uw contact persoon bij de schuldhulp. wellicht kunt u er samen naar kijken en mogelijk kunnen ook zij contact zoeken met orange. in de algemene voorwaarden voor uw abonnement is informatie te vinden met betrekking tot betaling en afsluiting.

bijvoorbeeld:

(3.3) orange behoudt zich het recht voor de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden indien daarvoor redelijke gronden bestaan, met name indien er een redelijk vermoeden bestaat dat de klant de overeenkomst niet naar behoren zal naleven, bijvoorbeeld indien orange twijfel heeft aan of informatie heeft over de kredietwaardigheid of slecht betalingsgedrag van de klant jegens orange of derden. orange mag zich hierover laten informeren door derden.

(4.6) indien de overeenkomst als gevolg van een toerekenbare tekortkoming van de klant tussentijds eindigt, is de klant gehouden om per omgaande alle voor de diensten verschuldigde vergoedingen te voldoen, die de klant over de gehele resterende duur van de overeenkomst verschuldigd is. deze vergoeding is gefixeerd op het maandelijkse vaste bedrag van de door de klant afgenomen diensten op het moment van beëindiging, vermenigvuldigd met het aantal maanden van de resterende duur van de overeenkomst. in geval van beëindiging zijn alle door de klant aan orange verschuldigde bedragen direct opeisbaar. indien orange als gevolg van een toerekenbare tekortkoming van de klant de toegang tot de diensten (tijdelijk) blokkeert, is de klant niettemin de vergoedingen, verbandhoudende met de overeenkomst, verschuldigd gedurende de periode van deze blokkering. orange behoudt het recht op volledige schadevergoeding.

(11.2) tenzij anders overeengekomen, vindt betaling uitsluitend plaats door middel van automatische incasso van de door de klant aangegeven bank- of girorekening, waarvoor de klant orange heeft gemachtigd.

(11.3) de klant draagt telkens zorg voor een toereikend saldo op de voor automatische incasso bestemde bank- of girorekening. indien door middel van automatische incasso het aan orange verschuldigde niet (volledig) is voldaan, dient de klant per omgaande voor betaling op andere wijze zorg te dragen, bij gebreke waarvan de klant van rechtswege in verzuim is en zonder nadere ingebrekestelling wettelijke rente verschuldigd is over het factuurbedrag. tevens is orange gerechtigd administratiekosten van € 4,50 (vier euro vijftig) in rekening te brengen voor iedere mislukte incasso poging.

(11.8) indien de toegang tot de diensten op grond van het in artikel 4.6 bepaalde is geblokkeerd, is orange gerechtigd om de daarmee verband houdende kosten, alsmede de kosten verband houdende met een eventuele deblokkering van de toegang tot de diensten, bij de klant in rekening te brengen. deze kosten worden gefixeerd op een bedrag van € 50,- (vijftig euro).

lees het allemaale ven door: http://www.orange.nl/popup/voorwaarden/internet/algemene_voorwaarden/index.html