Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 12-02-2007 21:30:29
Auto & Vervoer

Roestende remschijven

Om de eigen ervaring daar even tussendoor te gooien.....

moet ik zeggen dat ook een slecht schoonmaken van dit remsysteem en het niet op de juiste manier invetten met kopervet ervoor zorgt dat de remblokjes blijven "hangen" dwz tegen de schijf aan blijven drukken met als gevolg extra slijtage van de remschijven en extra brandstofgebruik.

of dit "hangen"tegen de remschijven ook echt plaats vind is te voelen na een rit door de hand op de naaf (of niet mogelijk door wieldoppen) aan het metaal van de velg met de vinger te voelen of deze warmer is dan de band zelf.
geloof me, het kan echt bloedheet worden en dan is het voor de niet technische automobilist nog in de auto voor hen nauwelijks merkbaar.

dus, regelmatige controle!
zelfs een schoonmaakbeurt + invetten met kopervet als de blokjes nog niet eens versleten zijn helpt al een heel groot deel van remproblemen de wereld uit.

verglaasde romblokken remmen nauwelijks meer en dat valt zelfs voor de weinig technische automobilist wel op!!

kortom, u heeft niet de echt goede garage.

vind deze vrije vogel