Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 22-03-2007 15:29:46
Geldzaken & Recht

Wasmachine


in overleg met het juridisch loket in roermond heb ik een nieuwe brief opgesteld die ik nog moet verzenden. (brief 3)


legalaccount .nl ,jan steenlaan 36, 4907 rj oosterhout,


tav. mr. v.h.m. voorn.


 


betreft: aansprakelijkstelling groen trend b.v.


herten, .. maart 2007


geachte heer,


 


groen trend b.v. heeft ons op 09 augustus 2005 een wasmachine geleverd. in augustus 2005 (week 37) is wasmachine fabrikant velaundry failliet verklaard. de productie van wasmachines, was toen al maanden gestopt. als goed verkoper had hij ons hierop moeten wijzen, dat heeft u niet gedaan, in plaats daarvan heeft u ons willens en wetens een inferieur product uit een failliete boedel verkocht, (lees verslag curator)


op 24 augustus 2006 word ik door verwezen naar deze failliete fabriek. u wilt mij nu wijs maken dat een wasmachine handelaar na een jaar nog niet weet dat deze fabriek niet meer bestaat, geen service organisatie heeft en geen onderdelen meer kan leveren. op het oude adres is thans een koelkasten winkel gevestigd onder de naam velo. op het internet verkoopt ene dhr v.d. does, eigenaar van velo, opgelapte machines tegen nieuwprijs. op verschillende websites wordt gewaarschuwd tegen de praktijken van deze "oplichter". mogelijk heeft hij ook met onze machine gesjoemeld. uitgerekend van deze persoon kregen wij het telefoonnummer, zowel privé als zakelijk. dat zet je wel aan het denken, het pleit in ieder geval niet in het voordeel van uw cliënt.


in plaats van service te verlenen en de defecte machine bij ons op te halen, moesten wij zelf met de machine naar barendrecht. de wasmachine werd daar z.g. gerepareerd, kosten 50 euro. groen trend b.v. wist dus al, op het moment dat hij ons doorverwees naar velo, dat de reparatie een mislukking ging worden. omdat niemand lang zonder een wasmachine kan, is op 05 september een nieuwe besteld. bovendien niemand heeft twee wasmachines in huis. ik weet niet of u het zich realiseert, maar u schildert hier


uw cliënt af als een sukkel, die nog niet eens tot 10 kan tellen.


waar het nu nog om gaat is de afwikkeling van de kosten rond de oude machine.


u stelt in uw brief dat wij uw cliënt in de gelegenheid hadden moeten stellen het product op zijn kosten te laten herstellen. waar? bij wie? met welke onderdelen? en waarom heeft hij dat niet direct zelf gedaan toen het defect werd gemeld, zoals het hoort als je service verleent.


groen trend b.v. heeft van de kans service te verlenen en de machine te (laten) repareren geen gebruik gemaakt, maar alle verantwoording en garantie afgeschoven op de koelkast handel velo.


daar mee handelt groen trend b.v. in strijd met artikel 13 van zijn eigen levering voorwaarden. had u die van te voren even doorgelezen dan had u zich de tijd en moeite voor het schrijven van uw brief kunnen besparen.


aangezien nakoming van de overeenkomst uwerzijds blijvend onmogelijk is geworden ga ik hierbij nogmaals over tot ontbinding van de koopovereenkomst.