Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 24-03-2007 13:46:05
Voeding & Gezondheid

Hoortoestellen

"het is zo dat de zorgverzekeraar met bepaalde optciëns een contract
heeft, zodoende wordt het door de verzekeraar direkt voldaan. de
bedrijven waar ze geen contract hebben, wordt van de klant verwacht dat
ze het eerst zelf betalen. de rekening kunt u opsturen naar de
zorgverzekeraar, en wordt het aan u vergoed. ik heb dit aan de lijve
ondervonden met mijn bril. als ik deze bij pearle had gekocht, had ik
niet zelf hoeven te betalen, maar aangezien ik hem bij specsavers heb
gekocht, moest ik hem eerst zelf betalen. ik vermoed dat het bij uw
verzekeraar ook zo werkt. u kunt ook op de site van uw verzekeraar
vinden met welke opticiëns zij een contract hebben."

hier klopt helemaal niets van. alle hoortoestellenwinkels hebben momenteel contracten met alle zorgverzekeraars. wat u wel eens zelf moet voorschieten is uw vergoeding uit de aanvullende verzekering maar dat ligt aan de zorgverzekeraar en niet aan de hoortoestellenverkoper.
ik ben zelf gediplomeerd audicien en kan het dus weten. een hoortoestel is een geavanceerd technisch hulpmiddel en er zijn grote onderlinge verschillen. de vergelijkingen die in de reclame gemaakt worden moeten vaak met een hele grote korrel zout genomen worden. het mooie is dat u bij alle audiciens een hoortoestel kunt uitproberen zonder eerst te betalen. pas als u iets probeert kunt u goed over het hoortoestel oordelen. kijk ook eens op www.hoorwijzer.nl of op www.hoorzaken.nl. wellicht kunnen die sites u verder helpen.

succes met uw zoektocht!