Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 18-04-2007 13:52:48
Elektronica & TV

Ervaring candy wasmachine

dag leonie,


het probleem is dus begonnen binnen de door read genoemde termijn van 6 maanden, en dat is heel belangrijk. of de monteur later komt of niet, is totaal niet relevant. het gaat er om, dat u het mankement binnen die 6 maanden gemeld heeft.


in deze dient de verkoper (mediamarkt) aan te tonen, dat het mankement aan u te wijten valt. en door simpel te zeggen dat het wel uw schuld is, is geen bewijs. zelfs door de wasmachine naar de importeur/fabrikant te sturen en afgaan op hun verklaring is niet correct. dan is sprake van partijdigheid. dus als mm het goed wil doen, zal er een onpartijdig iemand ingeschakeld moeten worden.


indien het niet uw schuld is, moet mm er gewoon voor zorgen dat de reparatie goed gebeurt (op hun kosten) en anders een gelijksoortig nieuwe wasmachine leveren. alle kosten dienen dan ook voor mm te komen. zelfs het ophalen en terug brengen. de wet zegt namelijk, dat u geen kosten in rekening gebracht mogen worden.


indien mm in het geheel niet wil meewerken, kunt u zelfs de koopovereenkomst ontbinden en dient u het gehele aankoopbedrag terug te ontvangen.


succes, gr. hutch