Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-10-2004 14:36:38
Huishouden & Energie

Ikea cadeaupas

wederom een typisch voorbeeld van het lage serviceniveau van ikea. ik heb zelf ook diverse slechte ervaringen met dit bedrijf:


- enige tijd geleden heb ik een niklas stellingkast gekocht. bij thuiskomst bleek dat een van de pootjes verkeerd uit de mal gekomen was en daardoor niet gebruikt kon worden. ik ben toen direct naar de klantenservice geweest. na lang wachten was ik aan de beurt. ik heb het pootje ingeleverd en mij werd beloofd dat ik het nieuwe onderdeel binnen drie dagen in huis zou hebben. na drie weken nog niets vernomen te hebben ben ik opnieuw terug naar de winkel geweest, waar ik te horen kreeg dat niklas uit het assortiment gehaald was en dat ik geen vervangend pootje meer kon krijgen. niklas ligt nu dus ongebruikt in de berging.


- ik heb ook een ivar stellingkast. circa 3 maanden na aanschaf, toen ik 's avonds thuiskwam, bleek de kast ingestort te zijn: enkele gietijzeren dragers waren verbogen, anderen waren gescheurd en sommigen waren zelfs volledig geknapt! als ik thuis geweest was, had ik de hele boel bovenop mij gekregen! ik moet er niet aan denken wat de gevolgen dan geweest waren! de klantenservice kon mij geen andere mededeling doen dan dat ik de kast te zwaar beladen had. maar een kast moet toch iets kunnen dragen! zoveel had ik er echt niet in. ik ontving geen nieuwe dragers en heb de kast nu anders opgebouwd. de handleiding zegt overigens niets over de maximale belasting.


- ik heb de ivar-kast inmiddels zelfs uitgebreid met nieuwe onderdelen. de kwaliteit van dit systeem blijkt echter nog verder achteruit gegaan te zijn. slechte stukken hout zijn vervangen door nieuwe stukken, waardoor er veel lelijke ronde delen in zitten. dit kan oplopen tot wel 5 vervangingen per plank! verkeerde zuinigheid, als je het mij vraagt. en het vervelende is dat je dit pas bij thuiskomst constateert.


- mijn lilehammer tweepersoons bed: zeer gunstige prijs. maar combineer dit niet met de lattenboden van ikea: op het eerste gezicht pas het prima, maar de latten verschuiven en vallen vervolgens door het frame. m.a.w.: ze zijn net te kort. ik heb de nodige kunstgrepen uit moeten halen om dit in de toekomst te voorkomen. het blijft echter vreemd dat ikea dit zelf niet getest heeft. tevens ben ik nu aan de derde lattenboden in 1,5 jaar tijd toe: het gebruikte hout is van inferieure kwaliteit en scheurt.


- vorige week ben ik tevergeefs naar amsterdam gereden om enkele slugis bakken voor onder mijn bed te kopen. gecombineerd met de wieltjes passen ze precies onder mijn bed en ze zien er mooi uit. de bakken waren in zowel utrecht als in duiven al weken uitverkocht, dus heb ik via de website van ikea gecontroleerd of ze in amsterdam nog voorradig waren. dit bleek het geval te zijn. de site blijkt echter achterhaald: ook in amsterdam waren de bakken niet voorradig. een medewerker vertelde mij dat de nieuwe levering nog enkele weken op zich zou laten wachten. dit blijkt echter onjuist: dit formaat slugis-bakken is uit het assortiment verdwenen. daarom maar gekozen voor de dilling-bak. ook deze kan ik nergens vinden. ik vrees dat ook dit artikel plotseling uit het assortiment gehaald is, maar heb vooralsnog geen zin om opnieuw lange tijd bij de klantenservice te moeten wachten.


- tot slot: ik heb deelgenomen aan een actie van ikea: bij inlevering van de oude catalogus krijg je een cadeaupas. tussen 15.10 en 30.10 zou je op de website kunnen controleren of er een bedrag op staat. over het bestaan van de actie is op de site echter niets meer terug te vinden.....


geconcludeerd kan wat mij betreft worden dat het serviceniveau van ikea bedroevend laag is, dat van "after sales care" geen sprake is en dat de kwaliteit van de producten beneden peil is.