Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 01-12-2007 14:49:11
Elektronica & TV

Garantie/reparatie van artikelen gekocht in het buitenland

garantie kan lastig zijn maar u heeft hoe dan ook te maken met de europese regels m.b.t. conformiteit en consumentenbescherming. u stelt dat het een b/nl bedrijf is en dan geldt voor mij ook de gewone consumentenbescherming als vastgelegd in bw boek 7.


voor de conformitet:


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html met de aantekening dat in nederland de termijn langer is dan twee jaren. zie ook voor de rest:


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html


 


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html


 


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/21.html">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/21.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/22.html">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/22.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/23.html">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/23.html


 


hetgeen betekent dat u bij defect etc. altijd bij de verkoper, in uw geval i-net winkel moet zijn die verantwoordelijk is een aansprakelijk voor het leveren van een product dat aan de conformiteitseis voldoet!! feitelijk /wettelijk heeft u dus niets te maken met garantie van de fabrikant!