Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gj
gjvb - 01-02-2008 22:20:18
Garantie & Verzekeringen

Klacht tegen rechtsbijstand

ik heb alle antwoorden vluchtig doorgenomen.


als ik het goed heb gelezen gaat het om de vraag wat een verzekerde van een rechtsbijstandsverzekering kan doen indien deze ontevreden is over de wijze waarop een zaak wordt behandeld.


in de polisvoorwaarden is in de regel een geschillenregeling opgenomen. deze houdt in de regel in dat een zaak ter toetsing aan een advocaat wordt voorgelegd indien de verzekerde meent dat een zaak niet goed wordt behandeld. indien de advocaat van oordeel is dat de zaak niet goed is behandeld, dan neemt die advocaat de zaak verder in behandeling en vergoedt de rechtsbijstandsverzekering de kosten van de behandeling.


dit lijkt mij de beste aanpak.


uiteraard kan aan de rechtsbijstandsverzekering in kwestie eerst worden aangegeven dat een beroep op de geschillenregeling in overweging wordt genomen.


bestudeer dus altijd eerste de polisvoorwaarden, want, hierin staat exact omschreven wat een verzekerde inzake klachten etc kan en mag doen.


ik hoop dat dit antwoord dienstig is.