Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 21-03-2008 18:35:39
Elektronica & TV

Garantiebepalingen blokker

dag mirjam,


uit de andere reacties blijkt al wel dat u geen recht heeft op een leenstofzuiger. dit is inderdaad uw probleem, hoe jammer ook.


maar er is nog iets anders:


"...... voor het feit dat ik thuis werk als zelfstandig gastouder...." u verdient dus met dit werk.


artikel 5, lid 1 bw/7 spreekt over het volgende:


"in deze titel wordt verstaan onder "consumentenkoop": de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf."


als ik het goed begrijp, gebruikt u die stofzuiger (formeel gezien) beroepshalve, dus voor uw 'bedrijf'.


dus ik zou maar niet 'te hard schreeuwen', want als de 'fabrieks'garantie is afgelopen, kunt u niet terug vallen op de wettelijke bescherming die een consument wel heeft.......


indien deze stofzuiger na de 'normale' garantietermijn van (naar ik aanneem) 1 jaar weer defect raakt, heeft u nergens meer recht op. een 'gewone' consument kan dan nog een beroep doen op de te verwachten economische gebruiksduur, oftewel de gebruiksduurverwachting, met daaraan gekoppeld een eventuele bijbetaling (van een reparatie) van blokker tijdens die gebruiksduurverwachting. u bent geen 'gewone' consument, maar u gebruikt deze stofzuiger beroepshalve......


gr. hutch