Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 21-03-2008 18:34:00
Elektronica & TV

Garantiebepalingen blokker

kijk!


de antwoorden van hutch en read kan ik wat mee.....bedankt voor jullie reactie. feit blijft dat ik het niet servicegericht blijf vinden van blokker, maar dat is dus mijn mening.


wij hebben namelijk ook al eens iets gehad met een product van de gamma, zij verlenen 3 jaar garantie omdat ze in hun producten geloven. de cirkelzaag ging na 2,5 jaar kapot en wij kregen gewoon een nieuwe. niks moeilijk, ook niet van onze kant want wij wilden vragen of hij nog te repareren was en hem niet terugbrengen voor garantie. ons werd zonder omhaal een nieuwe aangeboden.


maar goed, blokker streeft waarschijnlijk liever hun procedures na dan hun klanten tevreden te houden om toch een mogelijke oplossing proberen te vinden. een goede weet voor de volgende keer.


over het bedrijfsmatige gebruik, ik gebruik hem dus inderdaad ook voor mijn bedrijf en was me niet bewust van dit struikelblok. al moet ik zeggen dat in mijn branche de grens privé/zakelijk erg vaag is.


ik wil helemaal niet "hard schreeuwen" want zo ben ik niet. ik ben iemand die het naadje van de kous wil weten en heb een groot rechtvaardigheidsgevoel. soms terecht en soms onterecht.


ik heb zelf natuurlijk op internet gezocht en de informatie die ik tegenkwam is wel tegenstrijdig met wat hier gezegd wordt..


consuwijzer:


overlast

soms veroorzaakt het laten repareren van een product u overlast. het is bijvoorbeeld onhandig om twee weken zonder tv of koelkast te zitten.


een verkoper is verplicht om de overlast bij reparatie zo veel mogelijk te beperken. hij kan u bijvoorbeeld een gratis leenexemplaar aanbieden.


als de verkoper de overlast voor u niet kan beperken, kunt u kiezen voor vervanging van het product door een nieuw exemplaar. u kunt er in het uiterste geval ook voor kiezen om het product terug te geven zodat u (een deel van) uw geld terugkrijgt.


u hebt dus niet alleen recht op een leenexemplaar als u extra garantie hebt bijgekocht.


geen leenexemplaar

u zult niet zo snel een leenexemplaar krijgen van bijvoorbeeld een wasmachine, omdat het veel tijd kost om het apparaat te vervoeren en te installeren. in dat geval kan een verkoper de overlast beperken door u de kosten van de wasserij te betalen.


ook van producten die u niet dringend nodig hebt, zult u geen leenexemplaar krijgen.


****************************************************


er is dus een wirwar van meningen en feiten......ik denk dat ik dus maar een beroep ga doen op mijn omgeving om stofzuigers te gaan lenen totdat ik een telefoontje krijg dat hij klaar is. een stoffer en blik is voor ons geen optie omdat wij buiten de kinderen ook nog een hond en twee katten hebben rondlopen.