Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gsm
gsm - 12-05-2008 15:45:16
Computers & Telefonie

Harde schijf gewist na reparatie notebook

Ik ben het helemaal eens met freya. iedereen is zelf helemaal verantwoordelijk voor het tijdig maken van een backup. daar moet je niet mee wachten tot het te laat is. de reparateur is dus niet verantwoordelijk voor de data van de klant. zijn enige taak is om te zorgen dat de hardware functioneert en om eventueel fabrieksbestanden er op te zetten. ook van die laatste hoor je eigenlijk zelf meteen na ingebruikneming een backup te maken.
wees dus slechts woest op jezelf.

de foto's op mijn eigen harde schijf worden regelmatig gekopieerd naar twee externe usb schijven, zodat ik een dubbel backup heb. daarbij is het nuttig om de twee backups op verschillende plaatsen te bewaren, i.v.m. brand, diefstal e.d.
zelf gebruik ik het programma syncback (2brightsparks), dat gebruik maakt van backup profielen, waarin je aangeeft hoe en wat gebackupt dient te worden.
zijn de profielen eenmaal goed gedefinieerd, dan is een backup of restore met één muisklik geregeld. ook kan je regelmatige backups plannen.

gsm