Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 09-06-2008 22:09:44
Huishouden & Energie

Gordijnen en vitrage nu voor 2e keer niet goed op maat, hoeveel geduld moet ik hebben???

dag candy,


als blijkt dat na de derde poging van de verkoper het bestelde nog niet goed is, dan heb je juridisch gezien het recht om de koop eenzijdig te ontbinden en de aankoopsom terug te eisen. komt het zover, dan moet je die ontbindingsbrief wel aangetekend en met bewijs van ontvangst versturen en daarin verwijzen naar artikel over wanprestatie:


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw6/265.html">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw6/265.html

1/ iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.


(= wanprestatie) 

2/ voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.


(= na 3 pogingen nog steeds niet gelevert wat er is afgesproken)


sukses en met vriendelijke groet, read3.