Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-04-2004 11:46:17
Computers & Telefonie

Firewall

Om even tussenbeide te komen.
in mijn jarenlange ervaring als support engineer en icter is het zo
dat je niet van een gewone gebruiker kunt verwachten dat hij zich bij
het kopen of downloaden van een software product te pletter gaat leren
hoe hij zoiets moet installeren cq instellen.
jammer genoeg is het nog steeds zo dat de uitleg bij de producten
te technisch is en te wensen over laat.
je kunt niet van een gebruiker verwachten dat hij een expert is.
voorbeeld:
als ik een klant met een probleem aan de telefoon krijg en ik leg hem uit
in duidelijke taal hoe en waarom het product is ( soms duurt dit wel 30 min )
blijkt dat niet alleen de klant een hoge waardering krijgt van jou maar ook van het product.
tevens is het voor jou een lekker gevoel dat de klant tevreden is.
overal zijn nadelen en voordelen.
de kunst is de klant uit te leggen welke voor en nadelen een product hebben.
misschien een tip voor de toekomst aan software producenten:
als bij het starten van de cd voor de installatie een beeldvullend scherm opkomt
die de gebruiker een "eenvoudige uitleg" geeft en tevens een ingebouwde controller
die de gebruiker verplicht te accepteren dat hij het gelezen heeft
zullen veel problemen voorkomen worden.
voeg daarbij een gratis telefoonnummer voor meer info en een groot probleem is toch al weer een beetje opgelost.

groetjes
lj