Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 06-02-2009 16:35:52
Garantie & Verzekeringen

Vergoeding kapotte bril

het lijkt mij het beste dat u aan de verzekeraar (of tusenpersoon) vraagt, waar u in de polis kunt vinden dat dit soort schade's niet vergoed wordt. een verzekeringnemer krijgt zelf altijd de polisvoorwaarden en daar in staat dit soort uitsluitingen uitvoerig beschreven. er moet altijd sprake zijn van schuld (aansprakelijkheid), wanneer u op een bank gaat zitten, hoeft u niet van tevoren te bedenken dat er een bril zou kunnen liggen. de aansprakelijkheidsverzekering vergoedt wel vriendendiensten zoals bijvoorbeeld het ophangen van een stereo met verkeerde schroeven omdat er hier  sprake is van aanwijsbare schuld van degene die dit heeft opgehangen. schade door een motorrijtuig ( bv door het openen van een portier waardoor er schade aan andere zaken ontstaat) is ook uitgesloten op een avp. hiervoor moet de wa verzekering van de auto worden aangesproken.


de mensen die op dit fora adviseren om de boel dan maar op te lichten, vergeten hierbij dat door fraude de premie voor iedereen hoger wordt en de regels strenger


het kan natuurlijk zijn dat u zich wel schuldig voelt, niets staat u dan ook in de weg om zelf de schade te betalen.