Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 23-12-2004 14:14:52
Huishouden & Energie

Verzamelpunt klacht makelaar van oosterom en verhagen

dag m. groth,


ik heb geen klacht over deze makelaar maar kan je wel verwijzen naar de reguliere weg om een klacht in te dienen.


nvm-makelaar


http://www.nvm.nl/nvm/index.jsp?navid=nvm003272">klachten over makelaars


waar kan ik terecht met een klacht?
wanneer je een klacht hebt over het handelen van een nvm makelaar, dan is het gebruikelijk dat je hierover de makelaar eerst zelf schriftelijk aanspreekt. de nvm hanteert het standpunt dat klachten over een makelaar of diens kantoor in eerste instantie door de makelaar zelf dienen te worden beslecht. kom je er met de makelaar niet uit, dan kun je de correspondentie vervolgens voorleggen aan de nvm, afdeling consumentenvoorlichting. deze afdeling kan je informeren over wat je van een nvm-makelaar mag verwachten en over de mogelijkheden om binnen de nvm over de klacht of het geschil een oordeel te krijgen.


je kunt de klacht, inclusief alle correspondentie en aanvullende stukken dan richten aan:
nederlandse vereniging van makelaars nvm
afdeling consumentenvoorlichting
postbus 2222
3430 dc nieuwegein



in het geval dat consumentenvoorlichting een klacht ontvangt waar niet duidelijk uit correspondentie of andere stukken blijkt dat de kwestie reeds schriftelijk te behandeling aan de makelaar is voorgelegd, dan zal de ontvangen klachtenbrief door consumentenvoorlichting gebruikelijk eerst ter behandeling aan de makelaar worden doorgezonden. telefonisch kan afdeling consumentenvoorlichting eventuele vragen beantwoorden, maar het is niet mogelijk om telefonisch een klacht in behandeling te nemen. het voorleggen van een klacht dient schriftelijk te gebeuren. mocht je een vraag willen stellen aan een van onze medewerkers, dan kunt je ons bereiken op maandag-, dinsdag- en donderdagmorgen van 9.00 - 13.00 uur op het telefoonnummer: 0900-6060100 (€ 0,15 p/m).


sukses, groeten, ton.