Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fr
frankd_1 - 18-03-2009 13:27:03
Garantie & Verzekeringen

Administratie kosten na betalingsherinnering (zorgverzekeraar)

bedankt birdies. je snapt mijn punt.

voor de goede orde en speciaal voor de moraal ridders :) het gaat hier niet om het wel of niet betalen van rekeningen, maar om de hoogte van de administratie kosten en of een bedrijf het wel of niet in een tweede herinnering mag berekenen.

vraag 1 is volledig beantwoord. dat de administratie kosten betaald moeten worden komt uit het feit dat het op is genomen in de algemene voorwaarden waar je als verzekerde mee akkoord bent gegaan. de hoogte van dit bedrag is weer een ander verhaal.

de hoogte van het bedrag blijft een beetje een grijs gebied
die € 30,- blijft aan de hoge kant, maar zo te zien wordt dat een lastig verhaal. maar wie bepaalt dat het € 30,- moet zijn en niet bijvoorbeeld € 15,-. stel het was € 100,- geweest... en dan? mag een bedrijf gewoon een bedrag "bedenken"? (zie vraag 2)


bedankt,
frank

ps. er is nog nooit een betalingsachterstand geweest dus daar komt het ook niet vandaan in ieder geval. dit is de eerste keer.