Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

de
dennisdeman - 29-03-2009 18:41:45
Huishouden & Energie

Foute meterstanden doorgegeven door nem

Geachte mevrouw,



geen paniek! de energiebranche heeft hierover marktafspraken over
gemaakt (b'con issue's te downloaden via www.edsn.nl). in uw geval is
uw nieuwe leverancier verantwoordelijk voor het doorgeven van de
standen aan de netbeheerder. daarvoor heeft u het formulier aan de nem
gegeven. geeft de nem geen standen door, dan is de netbeheerder
verplicht de standen te schatten, de standen (geschat of doorgegeven)
worden vastgesteld en doorgegevn aan beide leveranciers (de oude en
nieuwe). als achteraf blijkt dat de standen niet goed zijn kan de
nieuwe leverancier (nem) bij de netbeheerder een correctie aanvragen.
vaak komt er een stand achter de laatst bekende. het vebruik kan dus
positief of negatief worden.  de nieuwe leverancier kiest de correctie
methodiek (uw terug betalen of de oude leverancier verzoeken de nieuwe
stand te gebruiken voor de eindrekening en eerdere nota in te trekken).



als de nem niet mee wil werken rest u niets anders dan naar de
geschillencommissie te stappen. instructies hiervoor treft u aan
op.www.consuwijzer.nl onder het kopje energie.