Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

trude
trude - 08-04-2009 18:14:13
Geldzaken & Recht

Fout nr in overboeking, mijn geld op een rekening van een onbekende

helaas, maar het is niet de fout van de asn maar van uzelf. u heeft een foutief rekeningnummer ingevuld en aangezien het een bestaand ( 11proef) rekeningnummer is, is het bedrag gewoon overgeboekt. er vindt bij de meeste banken geen naam nummer controle plaats, dit gebeurt tot op heden alleen nog bij de postbank. asn zal in eerste instantie moeten gaan bemiddelen om het bedrag bij de begunstigde / ontvanger van het geld, terug te halen.


maar dat ing niets voor u zou kunnen betekenen is niet helemaal waar.  uit uw verhaal blijkt dat u ook rekeninghouder bij de ing bent.  u weet naar welk rekeningnummer bij de ing het bedrag is overgeboekt, dus kunt u een klacht indienen bij uw accountmanager van uw ing kantoor.  deze legt uw klacht vast in hun systeem en deze klacht wordt doorgestuurd naar de desbetreffende servicedesk. deze gaat voor u na of uw klacht terecht is en kan, zonder de begunstigde hiervan in kennis te stellen, het bedrag naar uw rekening terugboeken. dit kan omdat het hier een onterechte creditering betreft, dus even naar uw ing kantoor en het proces door hun in werking laten zetten.


ik heb 34 jaar bij bovengenoemde gewerkt en mij met dit werk bezig gehouden, dus geen nee van ing accepteren, zij kunnen wel degelijk iets voor u betekenen, vooral als het om een flink bedrag gaat moeten ze een dergelijke service bieden.


succes