Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

a3
a3ass - 22-04-2009 21:18:15
Computers & Telefonie

Vermeling telefoongids

als u overstapt naar een andere provider dan wordt het telefoonnummer zoals dat in vaktermen heet "uitgeporteerd", dit betekend dat het nummer technisch overgedragen wordt aan uw nieuwe provider, uit privacy overwegingen (opta) verdwijnen op dat moment al uw gegevens zoals u bij uw latende provider geregistreerd stond automatisch uit de database, waaruit de inlichtingendiensten zoals bv. 1888, de gids op internet en de papieren gidsen putten.


het klopt dus dat u dan niet meer geregistreerd staat en dus afhankelijke bent van de aanlevering van uw gegevens (wettelijk verplicht) van uw nieuwe provider.


om dus weer in de telefoongids etc. vermeldt te worden moet u uw nieuwe provider opdracht geven om uw gegevens aan te leveren bij de nummer informatie diensten van kpn (nid), meer informatie hierover kunt u vinden op de achterzijde van het wijzigingsformulier in uw telefoongids, let wel dit is een wijzigingsformulier de eerste aanleveringvan uw gegevens in de database moet door uw nieuwe provider geschieden.


namens een voormalig medewerker van nid.