Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 12-05-2009 14:14:37
Computers & Telefonie

Pretium

Weer boete voor pretium

anp | gepubliceerd op 12 mei 2009, 12:42
laatst bijgewerkt op 12 mei 2009, 12:56


onderstaand bericht stond vandaag op de site van het dagblad van het noorden.


de consumentenautoriteit (ca) heeft telecombedrijf pretium telecom andermaal een boete opgelegd voor het niet volgens de regels benaderen van potentiële klanten. ditmaal moet pretium 35.000 euro betalen, liet de ca dinsdag weten.


op 7 april van dit jaar legde de waakhond voor de belangen van de consument het telecombedrijf al een boete van 87.000 euro op. overigens heeft pretium bezwaar aangetekend tegen deze boete. bij het uitdelen van die boete stelde de ca het bedrijf een nieuwe boete in het vooruitzicht als het zou doorgaan met de ongeoorloofde praktijken.


volgens de ca maakt pretium bij het telefonisch benaderen van potentiële klanten niet duidelijk wie zij zijn en met welk doel ze bellen.,,eerder constateerden wij dat het bedrijf de regels overtrad. nu blijkt dat dat nog steeds gebeurt, treden we daartegen op om te zorgen dat het stopt'', aldus directeur marije hulshof van de consumentenautoriteit. ,,consumenten moeten de komende tijd helaas nog steeds extra waakzaam zijn.''