Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 15-05-2009 13:05:38
Computers & Telefonie

Waarom rectificatie op kassasite?

jullie hebben niets anders gedaan, wat is dan het verschil?

het verschil is dat de consumentenautoriteit een dienst is van het ministerie van economische zaken. een waakhond van de overheid dus. kassa is een medium van een omroepvereniging. ze hebben geen rechten als bovengenoemde.

het staat kassa vrij om problemen/klachten/onrecht aan de kaak te stellen. het gevaar hierbij is dat dit op een suggestieve manier gebeurt. ik ken het bewuste artikel niet, maar uit de rectificatie maak ik op dat de voorzieningenrechter heeft geoordeeld dat kassa op dat punt over de schreef is gegaan.
kassa heeft een publieke functie en zou dus altijd moeten zorgen dat geuite beweringen gecontroleerd zijn en dat er wederhoor is toegepast.
dat is blijkbaar in dit geval niet (voldoende) gebeurt en kassa is dus terecht op de vingers getikt. het gaat er dus niet om wat je beweert, maar vooral hoe je het brengt!

dit alles staat los van het feit dat pretium telecom wel degelijk een 'foute' onderneming kan zijn.

flipje