Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pa
panthouse - 12-06-2009 14:39:52
Garantie & Verzekeringen

Te laat betaalde autoverzekering

De maatschappij heeft idd niets te maken met uw perikelen, maar beperkt zich tot de voorwaarden. bij de meeste verzekeraars staat zoiets als

'de premie is verschuldigd bij vooruitbetaling, bij een betalingsachterstand van 30 dagen vervalt de dekking van de verzekering terwijl de betalingsverplichting wel blijft bestaan.'

dit houdt in dat als je de rekening van een verzekerings-maatschappij 30 dagen laat liggen en er op die wijze een betalingsachterstand ontstaat, er op een bepaald moment de verzekering dus niets meer dekt en dus bij schade niets meer uitkeert. u moet nog wel steeds betalen, mar heeft er geen profijt van (u krijgt bij schade niets uit de verzekering). een goede verzekeraar stuurt u nog een herinnering voor de betaling met op de laatste herinnering een mededeling dat zometeen uw dekking vervalt, want niet iedereen heeft de tekst zo in zij hoofd zitten.

maar billikheid is ook alles: als u een nette brief schrijft waarin u de omstandigheden uiteenzet (waarom u dus betalingen heeft gemist en evt herinneringen) dan heeft u kans dat een deel van de schade wèl betaald wordt. wel is er grote kans dat u uiteindelijk 10 of 20% van de schade zelf moet betalen.

de verzekeraar staat in zijn recht als ze niets uitbetalen, maar ze willen u wellicht ook als klant houden. daarnaast is er een moreel oordeel te geven over hun beslissing.
als u jaar-in jaar-uit altijd op tijd betaalde, zullen ze dat meewegen. mocht de schade in de tienduizenden euro's lopen (uw schade en die van de tegenpartij), tja dan zal men afwegen of het behouden van een klant hen wel zo veel geld waard is.


dus: een nette brief, duidelijk maken waarom de betaling is misgelopen en verzoeken om coulance.

groeten en succes,

henk
'panthouse'