Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

aq
aquarius72 - 18-06-2009 16:26:50
Computers & Telefonie

Phone house

beste eefie,


ik ben voormalig medewerker van de pphone house en momenteel medewerker van een service punt voor mobiele telefoons van nokia, sony ericsson en samsung.


vochtschade is een sluipmodernaar voor iedere telefoon. echter is er een heel grijs gebied. er is vochtschade wat wel en niet repareerbaar is. het meeste is inderdaad funest maar er zijn uitzonderingen.


het garantiebewijs is een andere factor. het imei nummer van het toestel moet overeenkomen met dat wat op de kassabon staat.


dit is zo belangrijk omdat de officiele reparatiedienst die door de grote merken is aangewezen eist dat er een geldige kassabon (kopie) wordt meegestuurd omdat zij evt reparaties al dan niet kunnen declareren bij bijvoorbeeld nokia.


in het geval van vochtschade worden er altijd foto's gemaakt en mag je die opvragen via de winkel. dat wordt altijd meegstuurd als pdf formaat. deze kan de winkel dan gewoon uitgeprint worden.


even een opmerking er los bij. vochtschade kan al ontstaan door het lopen van een (extreem) koude naar een (extreem) warme omgeving.


de 6 maanden regel die ik in een eerder antwoord las heb ik helaas niet kunnen toetsen aan het consumentenrecht.


groet, aquarius