Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 02-07-2009 15:11:22
Computers & Telefonie

Pretium

@@@


klachten over verkoop via de telefoon 


088 - 0 70 70 70




5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief


22-09-08 nieuwsbericht consuwijzer:


quote,


bellen bedrijven of organisaties u ongevraagd om bijvoorbeeld een verzekering of een telefoonabonnement aan u te verkopen? of bellen ze om te vragen of u geld wilt geven aan een goed doel? dan is dat telemarketing.


duidelijke informatie

degene die u iets wil verkopen moet u duidelijk informeren over het product of de dienst die hij aanbiedt. zo moet de verkoper duidelijke informatie geven over belangrijke zaken als de naam van het bedrijf dat belt en u het aanbod doet, de prijs van het product of de aangeboden dienst (met alle bijkomende kosten), de levertermijn, de wijze en het tijdstip van betaling en bij abonnementen of contracten de duur van de overeenkomst. ook moet de verkoper u vertellen hoe u verder wordt geïnformeerd na  uw aankoop en hoe het werkt als u er bij nader inzien vanaf wilt.


afzien van telefonische koop?

want bij een koop via de telefoon of via internet hebt u meestal de mogelijkheid om van de aankoop af te zien. als u via de telefoon een overeenkomst hebt afgesloten, moet u daarvan een schriftelijke bevestiging ontvangen waarbij alles nog eens duidelijk zwart op wit staat. vanaf het moment waarop u deze schriftelijke bevestiging ontvangt en u het product ook hebt ontvangen, hebt u zeven werkdagen de tijd om alsnog van de overeenkomst af te zien. dit staat in de wet koop op afstand. als het bedrijf de telefonisch gesloten overeenkomst niet schriftelijk bevestigt, hebt u automatisch recht op een bedenktijd van drie maanden.




http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrieven_telemarketing/voorbeeldbrief_ontbinding_telefonisch_gesloten_overeenkomst_binnen_de_bedenktermijn_van_7_werkdagen">voorbeeldbrief - ontbinding telefonisch gesloten overeenkomst binnen de bedenktermijn van 7 werkdagen
http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrieven_telemarketing/voorbeeldbrief_ontbinding_telefonisch_gesloten_overeenkomst_wegens_het_niet_juist_informeren_over_de_bedenktijd">voorbeeldbrief - ontbinding telefonisch gesloten overeenkomst wegens het niet juist informeren over de bedenktijd
"dit mag van de overheid"

wat een call centre medewerker vertelt wordt niet standaard van te voren gecontroleerd door de overheid. als er uitspraken worden gedaan over overheidsinstanties ("dit mag van…" of "dit wordt van te voren gecontroleerd door…") dan raden wij u aan dit bij de genoemde instantie te checken, want vaak klopt dit niet.


zie: deel 2