Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 04-07-2009 21:40:42
Computers & Telefonie

Pretium

@@@


persoonlijk vind ik dat de problematiek van en in dit topic zich veel te veel focust op één bedrijf. in alle bedrijfstakken komt (soms/vaak) misleiding en de consument op een dwaalspoor zetten, voor. ook het gebruik van de negatieve optie heeft een hoge vlucht genomen. om enkele namen van bedrijven te noemen die zich bij hun klantenwerving nou niet zo fris hebben gedragen of gedragen, vermeld ik: vodafoon, de nederlandse energie maatschappij, ing, fotosessie.com, nuon, tele2, kpn, upc, enz., enz.. meestal is het zo dat deze bedrijven door de toezichthouder worden terug gefloten en dat het daarna een tijdje beter gaat, maar velen vallen in herhaling. het is niet voor niets, dat er nieuwe wetgeving is op het gebied van oneerlijke handelspraktijken en er nieuwe wetgeving op stapel staat die op 1 oktober 2009 ingaat. ook het in werking zetten van het bel-me-niet register zal het misbruiken van de rechten van de consument aanmerkelijk kunnen indammen. hoofdzaak blijft echter, dat de consument zelf zich terdege bewust is van wat is toegestaan en wat verboden is bij de werving van nieuwe klanten. daarom is het ook erg belangrijk dat de consument zich verdiept in de informatie die bijvoorbeeld consuwijzer en de consumentenbond op hun sites zetten en het werk van radar en kassa  dat daarop een goede aanvulling is (hoewel zij soms zelf ook een scheve schaats rijden). mijn pleidooi is om, niet uitsluitend van het negatieve uit te gaan maar veel meer gericht te zijn op het mondig maken van de consument. een consument die zich bewust is van de valkuilen, laat zich de kaas niet van het brood eten en is minder onderhevig aan dwaling en misleiding. ik nodig eenieder uit om vanuit dat gezichtspunt, hier een bijdrage te leveren.


pedro