Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fo
fospo - 27-07-2009 21:06:33
Vakantie & Reizen

Ryanair

wij hebben helaas ook slechte ervaringen met ryanair bij het buiten onze schuld missen van een vlucht. bij ons kwam het rijanair vliegtuig namelijk helemaal niet opdagen en was er in de volgende 4 dagen ook geen plek op volgende ryanair vluchten. rynair assistentie en informatie was nihil. we moesten zelf maar zien hoe we thuis kwamen, dus moesten we vanuit italiĆ« zelf een duur enkele reis transavia ticket naar amsterdam kopen. de telefonische toezegging dat alle kosten daarvan en hotel- en taxikosten vergoed zouden worden (ik had zelfs de naam van de callcenter medewerker) zijn nooit nagekomen want ryanair ontkende later doodleuk dat ooit gezegd te hebben.


hoewel we volgens de europese regelgeving volledig recht hadden op schadevergoeding bleef ryanair weigeren te betalen met nietszeggende mailtjes, als ze al reageerden. pas nadat we onze rechtsbijstandverzekering de zaak in handen hadden gegeven kwamen ze na maanden over de brug na eerst nog geprobeerd hadden een aanbod te doen voor de helft van de wettelijk verplichte vergoeding. 


toen ze eindelijk doorhadden dat onze advocaat het er niet bij liet zitten (wat de meeste mensen wel doen en wat precies hun doel is) kwam er een schriftelijke toezegging voor een vergoeding (het absolute minimum waarmee ze konden wegkomen). het heeft ons niettemin toch nog honderden euros meer gekost dan we terugkregen. 


maar er waren daarna nog twee brieven van de advocaat nodig om eindelijk het geld te krijgen want ze lieten doodleuk niets meer van zich horen na de betalingstoezegging. van andere passagiers van dezelfde vlucht hoorden we precies hetzelfde verhaal. ze proberen zich dus bewust te onttrekken aan de europese regelgeving bij niet nakomen van hun vervoersplicht. voor ons nooit meer ryanair, goedkoop was duurkoop.