Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gsm
gsm - 11-08-2009 23:08:19
Computers & Telefonie

Upc en signaalverlies

Ik vind ook wel dat upc voldoende signaal moet leveren.
ik heb echter begin deze maand een installatie van upc (door monteur bijgewoond).

de monteur constateerde met behulp van meetapparatuur dat het signaal in de meterkast aan de lage kant was en na splitsing voor internet en telefoon (twee aparte modems!) en digitale tv, te laag zou zijn voor de digitale tv (aansluiting via 20 meter coax vanuit meterkast).
hij heeft daarom (tegen betaling) een versterker met 4 uitgangen geplaatst, voor: modem 1, modem 2, dvr tuner, 2e analoge tv.

volgens de monteur zou de digitale tv ontvangst anders problematisch zijn. alles werkt nu overigens redelijk goed.

problemen:
- digitale tv werkte pas echt na bellen met de helpdesk.
- het wachtwoord voorn de e-mail (pop) wordt vervangen door het wachtwoord voor mijn upc !!
- de netgear usb antenne/adapter die door upc samen met de netgear draadloze router geleverd werd, werkt alleen goed via de bijgeleverde usb-verlengkabel. zonder verlengkabel was de downloadsnelheid slechts 0,5mbps !! en upload 5 mbps. met verlengkabel werd de download snelheid hoger dan 20 mbps.
op een acer laptop was de snelheid 30 mbps (speedtest.net brussel).