Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 17-09-2009 22:16:03
Geldzaken & Recht

Visa card fraude

Hallo,

klachtenprocedure
als u niet tevreden bent over de dienstverlening van laser cards kunt u schriftelijk een klacht
indienen. uw klacht wordt dan in behandeling genomen door de afdeling consumentenservice,
postbus 3369, 5203 dj ‘s-hertogenbosch. mocht het probleem niet naar uw tevredenheid
worden opgelost, dan kunt u contact opnemen met de onafhankelijk geschilleninstantie
waarbij laser cards is aangesloten: klachteninstituut financiële dienstverlening, postbus
93257, 2509 ag den haag, www.kifid.nl.

artikel 6 - diefstal, verlies, misbruik e.d. van de creditcard
6.1 de rekeninghouder dient de aan hem door de maatschappij uitgereikte bescheiden, waaronder begrepen de creditcard, de daarop vermelde
gegevens en verdere documentatie, zorgvuldig te bewaren en is aansprakelijk voor elk gebruik daarvan. indien de creditcard wordt gebruikt
voor transacties via internet, zal de klant maatregelen treffen om (elektronisch) misbruik (door derden) te voorkomen. alle volgens de administratie
van de maatschappij aan de rekeninghouder verstrekte bescheiden als hiervoor bedoeld, worden geacht door hem te zijn ontvangen,
niettegenstaande het recht van de rekeninghouder om tegenbewijs te leveren.
6.2 de rekeninghouder zal verlies, diefstal, misbruik, vervalsing, vernietiging of andere omstandigheden met betrekking tot de creditcard en/of
pincode die kunnen leiden tot enige schade zo snel mogelijk na ontdekking respectievelijk nadat hij dit redelijkerwijs had kunnen of behoren te
ontdekken, telefonisch melden bij de maatschappij, gevolgd door een schriftelijke bevestiging, alsmede aangifte doen bij de politie. de rekeninghouder
verstrekt een kopie van het proces-verbaal van aangifte aan de maatschappij. tot deze melding aan de maatschappij is de rekeninghouder
aansprakelijk voor alle uitgaven, kosten en schade als gevolg van gebruik of misbruik van de creditcard. de rekeninghouder is altijd
aansprakelijk indien sprake is van opzet, schuld, nalatigheid of een transactie verricht met de pincode.
de in dit lid bedoelde aansprakelijkheid vervalt indien naar het oordeel van de maatschappij blijkt dat bij het verrichten van een transactie gebruik
is gemaakt van een andere handtekening dan op de creditcard is vermeld.
6.3 de rekeninghouder dient zich te houden aan alle aanwijzingen van de maatschappij om schade als gevolg van het bepaalde in artikel 6.2 te
voorkomen dan wel te beperken.