Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 17-09-2009 20:31:52
Geldzaken & Recht

Visa card fraude

Vervolg:

artikel 7 - aansprakelijkheid
7.1 de maatschappij is niet
aansprakelijk voor gebreken aan de door de leverancier verkochte c.q.
geleverde goederen en/of diensten of voor
andere tekortkomingen in
de nakoming door de leverancier van de overeenkomst met de
rekeninghouder, dan wel indien de rekeninghouder
ontevreden is over
de verkochte c.q. geleverde goederen en/of diensten. de rekeninghouder
zal dergelijke klachten alleen tot de betreffende
leverancier kunnen
richten en diens betalingsverplichtingen jegens de maatschappij als
vermeld in de overeenkomst zullen ongewijzigd blijven.
de rekeninghouder kan zich jegens de maatschappij niet beroepen op korting of verrekening.
7.2
de maatschappij is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van
buitengebruikstelling of storing van het elektronisch betalingsverkeer
of het
door welke oorzaak dan ook niet, niet tijdig en/of onvolledig
gebruik kunnen maken van de (faciliteiten van) de creditcard, noch is
de maatschappij
gehouden om enige transactie op de rekening te boeken indien de leverancier weigert de creditcard te accepteren.
7.3
in geval van niet-naleving van de overeenkomst door de rekeninghouder
is de maatschappij gerechtigd de door haar als gevolg daarvan
geleden
of te lijden schade, anders dan de schade als gevolg van het niet of
niet tijdig nakomen van de betalingsverplichtingen, te verhalen op de
rekeninghouder.
hieronder is onder meer begrepen schade als gevolg van het niet of niet
tijdig doorgeven van wijzigingen als bedoeld in artikel
13.5.
7.4.
ten aanzien van het uitstaand saldo zal de rekeninghouder zich houden
aan het door de maatschappij overeenkomstig haar administratie aan
de
rekeninghouder verstrekte rekeningoverzicht, welke opgave tegenover de
rekeninghouder tot volledig bewijs zal strekken, behoudens het
recht
van de rekeninghouder om tegenbewijs te leveren. indien de
rekeninghouder de inhoud van het rekeningoverzicht (deels) betwist, op
andere
gronden dan genoemd in artikel 7.1, dient de rekeninghouder dit zo
spoedig mogelijk, maar in elk geval binnen 30 (dertig) dagen na
de
datum van dat rekeningoverzicht schriftelijk aan de maatschappij
kenbaar te maken. de maatschappij zal na ontvangst van de klacht een
onderzoek
instellen. indien en nadat de maatschappij de klacht terecht heeft
bevonden zal zij het bedrag crediteren. indien de rekeninghouder
het
rekening-overzicht niet binnen 30 (dertig) dagen heeft betwist, geldt
de inhoud van het rekeningoverzicht als door de rekeninghouder te zijn
goedgekeurd, onverminderd het recht en de plicht van de maatschappij om na deze termijn eventuele (reken)fouten te herstellen.
7.5
voor verschillende producten kan de maatschappij verschillende
rekeningoverzichten (met verschillende periodes waarop zij betrekking
hebben)
hanteren. de maatschappij kan voor een rekeningoverzicht kosten in rekening brengen.

denk dat ze zich beroepen op art. 7.4!!

met vr.gr.