Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pa
pawel - 06-10-2009 10:13:30
Computers & Telefonie

Albert heijn beltegoed: niet goed, geld weg?

Hoi iedereen,

ik begrijp dat albert heijn de procedure uit voorzorg heeft ingesteld. iemand zou in principe beltegoed kunnen kopen, winkel uitlopen en opwaarderen en vervolgens terug komen om zijn geld terug te vragen.

dat je dat als winkel keten niet wil is logisch.

wat me wel steekt is dat - zoals ik al lees in uw reacties - men er van uit gaat dat het per definitie met opzet gebeurt en niet per ongeluk.
u zelgt zelfs:

"als je dan zelf zo dom bent een beltegoed van een andere aanbieder te kopen, tsja.... "

want iedereen weet hoe het werkt toch? ik ben 23 jaar oud én student. dat werkt denk ik in mijn nadeel. men lijkt er van uit te gaan dat jongeren altijd weten hoe de techniek werkt. en men lijkt er van uit te gaan dat studenten een eindeloze vriendenkring hebben waar ze bij terecht kunnen. de verkoper adviseerde me om op school iemand te zoeken die het kaartje over wil kopen.

de realiteit is toch anders. ondanks dat ik 1) jong en 2) student ben, heb ik een jaren oude telefoon die ik gebruik in noodgevallen of om gebeld te worden ( hij gaat hooguit een keer per maand af ). gelukkig gaat de batterij wekenlang mee... ik heb nooit de moeite genomen om uit te zoeken hoe de telefoon werkt en de vorige keer dat ik opwaardeerde was bijna twee jaar geleden bij een telefoon zaak waar iemand het voor me regelde.

daarnaast werk ik als duaal student vier dagen van de week bij een klein bedrijf en heb ik zo goed als geen contact met collega studenten. en binnen die groep heeft overigens niemand een albert heijn pre paid ( zo heet het toch? ) telefoon.

zoals u al zegt;

"beetje handig kletsen en het lukt meestal wel"

want zo iets valt toch wel uit te leggen? het gaat sowieso niet om een zak met goud, ik heb bewijs om mijn verhaal te ondersteunen en ik zie er - hopelijk - niet uit als een persoon die dit dagelijks doet om albert heijn of een andere provider te pesten..

maar helaas, hoe begrijpend de verkopers ook waren, ze weigerden mee te gaan met het verhaal. ik kan er met mijn hoofd niet bij dat de procedures zo strikt zijn dat een werknemer niet in staat is om ter plekke besluiten te nemen die misschien buiten een procedure vallen.

zelfs als albert heijn in hun recht staat, dan nog had ik gehoopt op een beetje tegenmoed koming.

feit is dat ik 10 euro kwijt ben voor een nutteloos papiertje en het zit me niet lekker dat ze - heel begripvol - het geld in hun zak kunnen steken zonder dat ik er iets aan kan doen.