Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 18-10-2009 15:39:40
Huishouden & Energie

Concord matrassen utrecht

Nergens wordt hier gesproken over dwaling of non-conformiteit. je maakt nu de zaken, denk ik, nodeloos ingewikkeld door met prachtig juridisch taalgebruik te gooien, maar daar schiet de vraagsteller weinig tot niets mee op. als-dit-dan-dat is heel mooi, maar niet concreet genoeg. en bij wie zou je je ergens op moeten beroepen? bij de winkelier? dat heeft vraagsteller gedaan en dat heeft niet het juiste effect gehad, vindt hij.

in dit geval lijkt het me vrij simpel: de winkel heeft niet geleverd wat de consument heeft gevraagd. dus moet de winkel dat alsnog doen. en wel binnen een redelijke termijn. vier weken is wat mij betreft op het randje. maar goed, er gaat gewoon geleverd worden.

ik zie in het hele verhaal nog geen onrechtmatig handelen van de winkelier. dat deze klant eerst akkoord gaat en vervolgens weer iets anders wil, sorry, maar dat is het probleem van de klant.

advies: wacht even rustig af. als dan niet alsnog op tijd geleverd wordt, kunt u de koop alsnog ontbinden.

het verhaal van die tegoedbon snap ik trouwens niet helemaal. heeft u de vervangende matrassen (die na 4 weken zouden komen) afgezegd? tsja, dan heeft u inderdaad geen recht op geld terug. de winkelier mag dan een tegoedbon geven. ik zou de bon toch maar besteden aan die nieuwe matrassen op de juiste maat.