Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 19-10-2009 10:13:49
Huishouden & Energie

Concord matrassen utrecht

@alfatrion:
come off of your high horse....
(zoek in het woordenboek maar op wat het betekent)

je hoeft helemaal niets te pretenderen, je kunt gewoon afgaan op de informatie die de vraagsteller hier neerzet. en als je die goed leest, lijkt het mij duidelijk dat het onderstaande het geval is. matig verder eens even je toon een beetje en leg me geen dingen in de mond die ik niet gezegd heb.

tot slot, wellicht ten overvloede: ik heb nu geloof ik al drie keer gezegd dat de overeenkomst op dit moment niet ontbonden kan worden, maar jij blijft maar zeggen dat ik gezegd zou hebben van wel. lezen is dus niet je sterkste punt. je hebt het nu afgezwakt door het te "vermoeden", maar dat is natuurlijk flauwekul. het enige dat ik gezegd heb, is dat wanneer en indien de winkelier niet kan leveren volgens overeenkomst, in dat geval de klant de overeenkomst kan ontbinden. staat gewoon in de wet, hoor, niks bijzonders. alleen zijn we nog lang niet op dat punt aanbeland.
daarbij, jouw geneuzel over het moeten kunnen aantonen dat je een punt maakt van de maten, lijkt me volkomen bezijden de realiteit. als ik iets bestel met de afmetingen 200x90, dan mag ik ervan uitgaan dat ik die maat ook geleverd krijg en niet 5cm kleiner. de winkelier had daar misschien iets zorgvuldiger moeten zijn in het voorlichten van de klant. maar goed, kennelijk begrijpt de winkelier het heel goed en herstelt het.

@hrdwerrorman:
tsja, het lijkt mij inderdaad zo klaar als een klontje, hoor: klant bestelt matrassen 200x90, maar krijgt 195x85. winkelier begrijpt het misverstand (want volgens mij is dat de hele oorzaak van het probleem) en biedt aan de juiste maat alsnog te bestellen. lijkt mij geen probleem. vond de klant eerst ook niet.

klant slaapt er nog een nachtje over en besluit dat-ie het anders wil. en daar ligt dus de fout! er is gewoon een overeenkomst. de winkelier is van goede wil, in mijn optiek, en gaat nergens de fout in. de levertijd is misschien wat aan de lange kant, maar nog wel redelijk te noemen. kennelijk mag de klant de verkeerd bestelde matrassen zelfs zo lang gebruiken.

klant gaat moeilijk doen, winkelier geeft terecht nog geen geld terug.

en hier vraag ik me af wat er gebeurd is: heeft de klant de nieuw te leveren matrassen afgezegd? dan is de winkelier nog zeer coulant geweest door een tegoedbon aan te bieden.

op dat punt zitten we nu. oftewel: de klant spreekt ver voor zijn beurt. de leverancier spant zich in om de gevraagde goederen te leveren en moet daar ook gewoon de gelegenheid voor krijgen. pas als de leverancier niet of niet op tijd kan leveren, mag de klant de koopovereenkomst ontbinden. dat is (nog) niet het geval.