Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 31-10-2009 10:05:48
Computers & Telefonie

Kassa nieuwe site

Eén advies aan de verantwoordelijken voor het debâcle van deze vernieuwde website:

schop a.u.b. zo snel mogelijk uw webdesign-bureau eruit. ze hebben een absoluut wanstaltig product geleverd dat stikt van de fouten! deze website had nooit nu al live mogen gaan. ik krijg de indruk dat er niet of nauwelijks getest is, anders waren zoveel knullige fouten die nu optreden er echt wel uit gehaald.
ik weet niet wie dit project geleid heeft en wie goedkeuring aan deze site heeft gegeven, maar deze persoon dient wat mij betreft op staande voet ontslag te krijgen wegens grove incompetentie.

of ik de nieuwe lay-out nu wel of niet mooi vindt, doet niet terzake (ik vind het geheel wat te flets, maar dat is puur persoonlijke voorkeur, natuurlijk). wat wel terzake doet, zijn bepaalde technische tekortkomingen.

de ergste vind ik persoonlijk de kans dat je ongewild ingelogd bent onder de naam van iemand anders. ik ben al twee keer ingelogd geweest onder de account van jos-euro, zonder daarom gevraagd te hebben. en deze klacht horen we meer. kom me nu niet aan met het antwoord dat dat een probleem met de cookies en cache op mijn eigen computer is, want dat is eenvoudigweg niet waar...

dat betekent dus dat er een zeer ernstige programmeerfout is gemaakt, waardoor anderen dus mijn persoonlijke gegevens kunnen inzien en eventueel wijzigen. dit is bijzonder kwalijk en dit moet alleen al een reden zijn om de nieuwe site ogenblikkelijk off-line te gooien en een roll-back naar de oude site te doen (ik mag toch hopen dat er wel een roll-back-scenario is?). dat had al lang moeten gebeuren!

verder is de site nogal "buggy": met name bij het plaatsen van reacties komt er steeds een foutieve pagina in beeld (bij mij een pagina met alleen het woord "beste" bovenaan. op de een of andere manier gebeurt het veel gebruikers dat hun reacties dubbel geplaatst worden. veel mensen krijgen foutmeldingen op vreemde plekken.

over de lay-out: te groot! oftewel: alles op deze site is net even te groot opgezet. de pagina is te breed, waardoor mensen met een iets smaller beeldscherm de site niet meer volledig kunnen zien en horizontaal moeten scrollen. niet alle mensen hebben een breedbeeld-monitor!
ook de opzet van de pagina's is te groot: een groot lettertype, brede kolommen, onprettig om te lezen. de boel is er zeker niet overzichtelijker op geworden.
zo is het bij de vraag-en-antwoord-rubriek bijvoorbeeld niet meer mogelijk om in bepaalde "draadjes" te reageren op een eerdere reactie; alles wordt gewoon onder elkaar gekwakt. dat gaat de leesbaarheid niet ten goede komen. de indeling van de reacties is lichtelijk vreemd: het verspringen van de tekst komt nogal knullig en amateuristisch over, zeker wanneer er quotes gebruikt worden die vervolgens wel weer inspringen.

is deze site überhaupt wel getest??? en zo ja, wie heeft dan in 's hemelennaam al deze fouten over het hoofd kunnen zien????

helemaal ontstemd ben ik over het nieuwe "stemsysteem". ik vind het sowieso al volkomen kolder om allerlei puntentellingen in te bouwen, want we zijn hier niet bezig met een wedstrijd. maar dit nieuwe systeem nodigt wel heel erg uit tot misbruik. we zien het al op heel veel verschillende sites: er worden heel vaak plusjes en minnetjes uitgedeeld op persoon en niet op inhoud. kijk maar eens op sites als nujij.nl of webwereld.nl. er wordt voortdurend gemind en geplust op volkomen irrationele gronden. gevolg: complete scheefgroei. ik ben heel bang dat deze site straks ook die kant op gaat en dat zou jammer zijn.

wat mij betreft gooien we dat hele kinderachtige puntensysteem overboord. bouw gewoon een knop in voor de vraagsteller waarop staat: dit blijkt de juiste oplossing te zijn. in de discussie kan dan de betreffende reactie als juiste oplossing gemarkeerd worden. klaar. geen punten, geen bloemen, geen gezeur.

tot slot is de traagheid natuurlijk gewoon hemeltergend. in tegenstelling tot wat de redactie van deze website heeft vermeld in hun berichtgeving is dat zeker niet het gevolg van de drukte op de website. om vier uur 's nachts is het echt niet druk op de kassa-website en toch is het ook dan ongelooflijk traag. de redactie liegt ons dus ook nog eens een keer voor! de enige oorzaak van de traagheid is simpelweg dat de website gewoon ontzettend beroerd geprogrammeerd is. en dan kun je servers bijplaatsen wat je wilt, maar dat gaat het probleem niet oplossen.

het zou de redactie sieren nu met een bericht te komen waarin ze gewoon toegeven dat de uitrol van deze site gewoon een mislukking is. het spijt mij niet anders te kunnen concluderen dan dat kassa zelf ook slachtoffer is geworden van een ondeugdelijk geleverd product.