Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 20-11-2009 17:36:25
Auto & Vervoer

Kiolometerheffing

Hallo
het gaat natuurlijk wat kosten. 59% zou goedkoper gaan rijden. 41% dus niet....daarnaast heeft men verzwegen dat de provinciale opcenten van de wegenbelasting door minister eurlings niet zijn meegerekend (schande en bedrog).
de provincies zullen tot het uiterste gaan om hun inkomsten bv via een ingezetenenbelasting te behouden, zeker omdat ze door het rijk worden gekort.
die 59% klopt dus ook niet...
overigens erger ik me mateloos aan de overgangsregeling waarin telkens de motorrijtuigenbelasting (bezit) de komende jaren wordt verhoogd. op de eerste plaats wordt dus in toenemende mate het bezit belast de komende jaren terwijl gemakkelijk het gebruik zou kunnen worden belast d.m.v. de accijns.
tegen de tijd dat er omgebouwd kan worden is de motorrijtuigen belasting intussen fors verhoogd. mensen met een tweedehands gaan dus meer betalen...nieuwe autos kopen wordt bevorderd. dat is slecht voor het millieu en de betalingsbalans.
ik heb als anwblid een klacht ingediend bij de anwb, die dit zotte invoeringstraject ondersteund. de klacht wordt niet eens als klacht behandeld. kennelijk is er een conctie gesloten.
als we het simple houden dan kan gewoon de bpm en de motorrijtuigen belasting worden verrekend met de accijns. niks geen kast etc .redelijkerwijs kan aangenomen worden dat het gebruik dan met zo'n 10 a 15 procent afneemt. als dat na een aantal jaren niet genoeg zou blijken dan kan alsnog een kastje systeem worden toegevoegd voor spitsheffingen. overigens zitten de treine soms al stampvol omdat daar regelmatig in de spits onvoldoende capaciteit is. dat moet dus parallel aangepakt worden. tevens moeten de prijzen juist daar omlaag om de mensen uit de auto te krijgen. niet: auto duurder maken maar terienen goedkoper. ik denk zelfs dat er een taxi subsidie moet komen. dan zijn er helemaal geen kastjes meer nodig.


groetend
hj janssen