Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sh
shad0wz - 08-12-2009 03:32:41
Computers & Telefonie

Wettelijke garantiebepaling

[quote=ikbenik schreef op maandag 7 dec 2009, 23:55][quote]kan ik alsnog een gratis reparatie of vervangend product verwachten? aangezien het product de verwachte levensduur niet gehaald heeft.
hoe kom je hierbij?
er is geen enkele fabrikant en winkelier die je de keiharde garantie geeft dat een product binnen een bepaalde periode niet kapot zal gaan of dat een product binnen een bepaalde periode zonder problemen mee zal gaan.


van deze beste meneer.

"van beusekom stelde dat apple met deze houding zich niet aan de wet houdt, omdat consumenten recht hebben op een functioneel product gedurende de verwachte levensduur. voor een desktopcomputer zou deze periode op vijf jaar liggen, terwijl een ipod drie jaar moet meegaan. indien een apparaat in deze periode defect raakt, dan heeft de consument volgens van beusekom recht op kosteloze reparatie of een vervangend exemplaar."

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/het-tweezijdige-beleid-van-apple/speel/1/